Pages

Friday 21 June 2013

Kes Tersasul




gelak sorang2 aku baca citer2 tersasul neh....adoooiiii....


TERSASUL 1:
i dgn kakak i nak beli kek kat kedai kek.. kami selalu beli kek kat situ.. then kami nampak ada pekerja baru kat kaunter tu.. selalunya org lain yg jaga..lepas kakak i dok usya2 kek kat situ, dia mintak kat pekerja baru tu dgn konfidennya:
"abg, nak BLACKBERRY satu slice."
 yg paling aku x tahan, abg tu pon macam blur2, maklumla, baru masuk keje.. dia pon pergi jenguk kat rak kek tu, then dia tanya:
"blackberry yg mana satu ye dik?"
 i dah gelak kuat gila masa tu! sepatutnya BLUEBERRY! mana ada org guna BLACKBERRY buat kek! gila! hahaha.. yg penjual kek tu pulak, boleh pulak blur2, xperasan yg kek dia tu kek blueberry, bukan blackberry

TERSASUL 2:
masa bulan puasa,aku pegi la gerai kwn skolah aku yg mmg dr dulu jual rojak.gerai rojak die ni mmg terkenal dr dulu kat town ktorg ni.so masa nak order aku tgk la menu rojak die,then bile dah pilih aku ckp kat die ' bagi aku sotong buah rm5',pastu kwn aku semacam jer nengok aku n tny balik 'rojak ape?'...aku jwb 'sotong buah'. 'ko ni nak order sotong kangkung or rojak buah?' pastuh aku jwb 'rojak buah' ....malu la dgn pekerja die.smp skrg kalo gi gerai die msti die ckp 'nak beli sotong buah ker?'....maluuuuuu.......

TERSASUL 3:
then kat restoren McD kat shopping complex.....aku order la ngn budak tu,'dik nak double cheeseburger set'.then die tny 'nak medium ke large?' aku selamber badak jer menjawab 'MANUAL'.....pastuh budak tu bantai gelak,dgn aku skali gelak.hahahaha.....mcm mana la aku bleh sebut manual.budak tu antar makanan kat aku pun die ckp 'manual ye kak?'
Masa ni zaman belajar kat Bangi...tapi ni taklah kjelakor sgt..


TERSASUL 4:
Nak order makanan...

Aku tersasul  order " NASI GORENG TELUR KERBAU SATU" mata tukang ambik order.....

TERSASUL 5:
cerita nya ktorg lapa..nak tapau tapi tatau nak makan pe.kawan aku ngan konpiden cakap nak makan mekdi.aku tny le.."ko nak makan situ ke?"dia balas.."tak..throw away aje"
 aku ngn sorg lagi kawan aku cam tak dapat tangkap pe tu throw away. rupa nya drive thru ahahaha cam siot je aku agak dia nak cakap take away kot...

TERSASUL 6:
akak aku naik moto ngan abang ipar aku datang umah..
 disebabkan die jarang naik moto, so aku tanye la : beg tangan letak kat mane?
akak aku pun balas la : pegang je la..
pastu aku tanya lagi : tak kena rogol??
 huhu padahal aku nak cakap : tak kena ragut??

TERSASUL 7:
Kawan aku pun pernah... skali tu aku nak gi kedai ngan kawan2 lain, sorang kawan aku tak ikut tapi dia pesan, "nanti tolong belikan perencah nasik goreng ADIDAS ye..." muka konfiden abisss...
 aku dgn kwn2 lain bantai gelak dahhh... "perencah nasik goreng ADABI laaaa!!!"

TERSASUL 8:
Cikgu : Ms X (nama dirahsiakan) , can u tell me what is special about yourself?
Ms X  : I have nipple (puting dada) at my face
 Dia nak kata 'dimple' (lesung pipit) tapi salah cakap..... aku yg mendengarnya dari member aku pun gelak guling2, tak taulah apa perasaan budak-budak dalam kelas member aku tu!!

TERSASUL 9:
pada suatu hari diorang anak beranak pegi dinner..anak buah aku dia order chicken chop..pastuh dia x abeskn mknan dia..mak dia marah la.pastuh ckp kat dia.. "adam..finish your chopstick!!"

TERSASUL 10:
aku teringat masa study2 dlu..ade sorg member aku tersasul masa nk order air
 kawan aku : abang bg saya teh o ais panas satu
abg kedai : adik nk yg sejuk ke panas
kawan aku: teh o ais panas la abang ( sambil wat muka pelik  n xpuas ati kat abg tu)
abg kedai : dik, teh o ais panas xde..yg ada teh o ais atau teh panas jer..

then baru dia pasan dia salah cakap...

TERSASUL 11:
time tu nak beli juadah bukak puasa. Raound2, aku teringin la nak makan Nasik Pattaya. Yakin gile ni aku sebut, semangat "Kak! Bagi saye nasik TAPPAYA satu kak!" ....muke yakin tak berslah, kawan2 kiri kanan, akak, makcik sebelah gelak. Pelik. kawan aku bisik "Nasik Pattaya la dey!" MALU!

TERSASUL 12:
Aku : Woooo...canggih gile kete ko. Ade Jam MONOLOG!   
diammmm...     
Aku : EH! jam ANALOG!

TERSASUL 13:
lagi satu kes member aku yg sama gak, tgh chat2 kat YM ngan member laki, mamat tu tanya tengah buat apa...'tengah BERAK' padahal dia nak type 'tgh break' instead..time dia mention tu 'ehh apa pulak berak...tengah break laaa' aku terus tengok kat monitor dia bantai gelak kitaorg satu bilik tu hengat..siap mengilai2...

TERSASUL 14:
kwn aku citer, dia gi lepak kat kedai mamak ngan kwn.. tgh duk lepak, mai kwn ye yg tlewat.. tkocoh2 dia nie said sorry, ade keje.. then dr jauh dia menjerit dr jauh.. "mamak, roti canai banjir satu, xmau sampan!".. sume org dalam kedai duk tgk dia.. dia slamber badak cam x bsalah..then kwn aku tegor " ko pekehal mintak sampan.. sambal ler ngok!"..

TERSASUL 15:
dialog ngan kwn yang duk pening pale..   
A: aku, kalu datang bulan mesti pening pale..   
B: knp, mslh pe ko nie smpai pening pale   
A: yelah, mau tak pening.. kalu dtg bulan byk mende aku nk kene byr.. duit keta, duit umah.. kire2 ciput je duit nk gune harian..aduhai..  
B: weh, ujung bulan ler ngok.. apemende dtg bulan.. 
A: erk? aku sebut dtg bulan ker? hahahhaa.. siot, konfidennye aku..

TERSASUL 16:
ms nie aku form 6, adelah adik dr lower six nk lalu depan aku ngan kwn2 aku..then ngan sopan duk membongkok badan n said, "kak, exercise me yer.. " aku dh tcengang dah.. " ha? exercise..exercise mende ko nie?" , dak tu jap.. "eh, silap.. excuse me".. bantai gelak je kat dak tu smpai ke sudah malu bile jupe aku..
  
TERSASUL 17:
lagi satu cerita yang aku teringat.. aku ngan member aku nak laminate sijil.. pastu member aku bila sampai kat uncle tu dengan selamber dia cakap " uncle tolong terminate kan sijil ni" uncle tu blur2 je dengar.. pastu aku cakap laa laminate le bukan terminate terus uncle tu gelak2.. member aku malu gila... hehehe

TERSASUL 18:
aku, adik & cousin dlm kete...nk balik umah drpd kenduri...ktorg bertiga borak2 la psl citer2 melayu zaman 80's & 90's...trs dlm pale otak aku ni tringat 2 citer yg aku suke...ALI SETAN & ADIK MANJA...dgn sepenuh ati aku pn ckp, citer ALI MANJA plg best!! patut la aku tgk muke budak berdue tu kelat semacam je..rupenye aku "ter"combine citer ALI SETAN & ADIK MANJA...ape lg, bantai gelak ar....mak aku kt depan dh trlelap tu blh tolong gelak skali..hampehhh....org ckp, x baik gelakkan org...dgn x semene-menenye cousin aku pn dgn konfidennye ckp, citer DRIVING LICENSE pn best!! apekah????? rupenye citer DRIVING SCHOOL....tu la...gelakkan aku lg...

TERSASUL 19:
masa tu aku nak masak..tp blender rosak..dgn konfidennye aku gi bilik kwn aku dan tny..pit pinjam BENDERA ko..BENDERA negara mana?aku takde beli pun..dgn muke merah aku ckp..sori2..BLENDER..pastu kne gelak sampai la aku blah..cett

TERSASUL 20:
member aku masa tu tnya..woi nk msk bnde ni pki biji KETUAT tak?? pastu aku soundla..KETUAT tu nama penyakit kulitla weiii..KETUMBAR!!! tersipu member tu..hehe

TERSASUL 21:
ader sorang kawan dia ajak makan..dianya ayat camni.."wei jom makan nasi KAMDAR"puas kawan aku dok memikir ada resepi baru ker..roper2nya dia nak ajak makan nasi kandar..pecah perut aku gelak..

No comments:

Post a Comment